Gå videre til hovedindholdet

Eksamens tid

Eksamens tid på min ungdomsuddannelse

Jeg sidder lige nu og forbereder mig til en eksamen i afsætning.

Til mit held står den på en mundtlig eksamen - Jeg har altid været fan af de mundtlige eksamener da det er her jeg kan vise, hvad jeg kan uden af blive dømt på for mange stavefejl.
Generelt har jeg altid lige kunne være med på det skriftlige… hvor det mundtlige er her jeg følger mig hjemme, der er ikke den ting jeg ikke kan snakke mig ud af ;-) 

Så de mundtlige eksamener for mig er ikke sjove som sådan, men et tidspunkt op året hvor jeg kan vise hvor god faglig jeg i virkeligheden er, nu gælder det så bare om at arbejde hårdt på opgaverne så jeg kan opnå det bedste resultat når jeg skal op.

Jeg vil sige held og lykke til alle jer andre der muligvis også sidder inde i det gode vejr og arbejder hårdt.

Jeg vil også minde jer om hvis du ligesom mig har svært ved at skive tekst eller noter, så kan du jo altid bruge denne fantastiske app der hedder Dragon Dictation - du snakker til den og den skiver de ting ned du siger. En app jeg bruger ofte iser hvis jeg skal skive engelsk eller ikke lige ved hvordan jeg skal få det skivet ned.


- Victoria 

Populære opslag fra denne blog

En lille forklaring

En lille forklaring  Jeg hedder Victoria Møllgaard, og jeg er 16 snart 17 år det bliver jeg ihvertfald til November. Hvem er jeg? jeg er en ung moden pige der har mange sider til sig.  Hvad laver jeg i min hverdag? Jeg går i skole på AABC (Aarhus Business college) hvor jeg er i gang med af tage en EUX. Efter skole laver jeg mange forskællige ting som fx. Så træner jeg barsket, også træner jeg også meget i fitness. Ud over skole og træning har jeg også et fritidsarbejde inde hos Vero Moda inde i Aarhus.  I mine weekender står den også tit på mange fortsællige ting enten være sammen med vennerne, fest eller noget med familien. Ca. en gang om måneden går jeg også til hunde udstillinger som er en hoppy jeg har med min mormor. Alle de her ting vil i selvfølgelige også få af se i løbet af tiden og i gemmen mine blog oplæg.  Nu sider du nok af tænker hvorfor hedder den her blog side "jeg er ordblind"? det gør den fordi jeg er ordblind. Det er dog ikke noget jeg gå

Student på mandag

Student på mandag!! Så har jeg kun 2 ud af 6 eksamener tilbage - hvor jeg glæder mig til at være færdig og komme i gang med et nyt kapitel af mit liv! Hvordan har jeg klaret mine eksamener indtil videre? Virkelig over al forventning - jeg har været så heldig af jeg kun har haft én skriftlig eksamen, som var skriftlig dansk, som vi ikke har fået svar på endnu. Jeg er meget spændt på at se hvordan den er gået, da mine skriftlige eksamener aldrig er sådan helt gode. Da jeg hurtigt mister min koncentration og ikke kan få en til at rette den ordentligt i gennem for stavefejl. Dog er de mundtlige gået rigtig godt - jeg har kun fået 12-taler og et enkelt 10 tal indtil videre. Jeg er nok ikke den eneste ordblind, hvis styrke ligger i de mundtlige fag - jeg elsker de fag hvor jeg ved, jeg kan snakke mig fra ting og virkelig komme med min mening om opgaven uden af skulle have besvær med at formuler mig skriftligt. Var ”huen” altid en drøm for mig? Nej det har aldrig rigtig